15/5/13

Dimi Wise

Γρήγοροι τρόποι για να αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Χωρίς να αναφερθώ σε πολύπλοκες βιοχημικές λειτουργίες που εκτελεί συνεχώς το σώμα μας, ο ευκολότερος τρόπος για να ορίσουμε την έννοια του μεταβολισμού είναι, να τον περιγράψουμε ως μια διαδικασία μετατροπής των τροφών που καταναλώνουμε σε ενέργεια.


Ακούμε συχνά ότι ο αργός μεταβολισμός είναι υπεύθυνος για την αύξηση του βάρους μας, αλλά είναι αλήθεια; Όχι απαραίτητα ... 

Σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, ο αργός μεταβολισμός, είναι σπάνια η αιτία αύξησης του βάρους. Ακόμα κι αν δεν μειώνεται με την ηλικία σε ποσοστό περίπου 3% ανά δεκαετία, είναι κυρίως λόγω της έλλειψης άσκησης. Ναι, οι ορμονικές αλλαγές συμβάλλουν επίσης, αλλά αν διατηρηθεί μία καθημερινή ρουτίνα με ασκήσεις σε ένα επίπεδο, τότε μπορεί να αποτρέψει την απώλεια των μυών και μπορεί ακόμη και να επιβραδύνει τη διαδικασία των ορμονικών αλλαγών.Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός, είναι ο αριθμός των θερμίδων που το σώμα μας χρησιμοποιεί για την εκτέλεση βασικών λειτουργιών του και αναφέρεται επίσης ως μεταβολισμός. Το ποσοστό αυτό εξαρτάται από πολλά στοιχεία:

    
Ηλικία - οι θερμίδες καίγονται πιο αργά με την αύξηση της ηλικίας, λόγω της απώλειας του μυϊκού ιστού και της αύξησης του λιπώδους ιστού.
   
Σεξ - ο άνθρωπος έχει περισσότερους μυς και λιγότερο λίπος από τις γυναίκες. Έτσι οι άνδρες κατά τη διάρκεια του σεξ, καίνε περισσότερες θερμίδες κατά μέσο όρο.
    
Το μέγεθος του σώματος - τα μεγαλύτερα σώματα απαιτούν μεγαλύτερες προσπάθειες για να καταναλώσουν ενέργεια, έτσι ώστε να κάψουν περισσότερες θερμίδες. Εκτός από το μεταβολισμό, τη σωματική δραστηριότητα και την πέψη των τροφίμων
συμβάλει επίσης και στη καύση θερμίδων και ο συνολικός μηχανισμός του οργανισμού μας . Όσο περισσότερη, έντονη και επίπονη κάνετε μία άσκηση, τόσες περισσότερες θερμίδες καίτε.
 

Εδώ είναι τα μερικοί τρόποι που μπορεί να ενισχύσουν το μεταβολισμό σας. 

1) Η προπόνηση με βάρη - όταν χτίζετε μυς σας για να αυξήσετε το μεταβολικό ρυθμό σας και να κάψετε περισσότερες θερμίδες ανά ημέρα, θα πρέπει να γνωρίζετε πως δεν μπορεί να συμβεί αυτό, στο βαθμό που εσείς πιστεύετε. Μπορούν να χαθούν ελάχιστα κιλά από το σώμα σας, αλλά και πάλι είναι σημαντικό αυτό μακροπρόθεσμα, το να βάλετε δηλαδή μερικά κιλά μυϊκής μάζας και να το δείτε στην πράξη.
 

2) Να κοιμάστε κανονικά - σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την American Journal of Clinical Nutrition, αυτοί που ξενυχτούν προκαλούν 5% μείωση του μεταβολισμού τους.
 

3) Να τρώτε επτά αντί για πέντε μικρά γεύματα την ημέρα - όταν ο εγκέφαλός σας δεν λαμβάνει αρκετή ζάχαρη για να λειτουργήσει κανονικά, το σώμα σας απελευθερώνει κορτιζόλη, η ορμόνη που διασπά τους ιστούς, όπως οι μύες σας, μετατρέποντάς την σε γλυκόζη για να τροφοδοτήσει τον εγκέφαλό σας. Η γλυκόζη είναι η κύρια πηγή καυσίμων.

4) Να μην πεινάτε - να τρώτε 1.200 θερμίδες το λιγότερο την ημέρα. Εάν καταναλώνετε λιγότερες από
1.200 θερμίδες τότε το σώμα σας πηγαίνει σε κατάσταση λημοκτονίας/πείνας, η οποία, με τη σειρά της, προκαλεί άγχος και αυτό οδηγεί σε περισσότερο λίπος στην κοιλιά. Πρέπει επίσης να επιβραδύνετε το μεταβολισμό σας σημαντικά, πράγμα που σημαίνει λιγότερη αποτελεσματική καύση θερμίδων του σώματός σας. Θα πρέπει να μειώσετε τις θερμίδες σας σταδιακά. Μην πηγαίνετε από την κατανάλωση των 3.000 θερμίδων την ημέρα σε 700 θερμίδες. Αυτό δεν κάνει καλό στο σώμα σας και η απώλεια βάρους, δεν θα είναι τόσο αποτελεσματική. 

5) Ενισχύστε το μεταβολισμό σας με φυσικό τρόπο - μελέτες δείχνουν ότι οι βιταμίνες που περιέχουν κάποια φυσικά προ'ι'όντα, βοηθούν να κάψετε και να χάσετε περισσότερο λίπος.

6) Να πίνετε άφθονο νερό - μελέτη του Πανεπιστημίου της Γιούτα δείχνει ότι, όταν κρατάτε το σώμα σας καλά ενυδατωμένο και πίνετε 8-12 ποτήρια νερό την ημέρα, θα κάψετε περισσότερες θερμίδες από ό, τι όταν καταναλώνατε μόνο 4 ποτήρια.
 






Dimi Wise

About Dimi Wise - Βρείτε μας στα social media -

To Dimiwise.gr έχει θέματα που αφορούν την υγεία, την ομορφιά, το σπίτι αλλά και την ψυχαγωγία. Περιηγηθείτε στο blog και διαβάστε χρήσιμα άρθρα που θα σας βοηθήσουν να βρείτε λύσεις σε θέματα που σας ενδιαφέροουν. Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε τα καλύτερα άρθρα του διαδικτύου με τα Top 10 και πολλά άλλα ψυχαγωγικού ενδιαφέροντος.

Εγγραφή στο blog μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου :