Γιατί η βιταμίνη Α είναι τόσο απαραίτητη για τον οργανισμό μας


Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που έχει πολλά και ποικίλα οφέλη για τον οργανισμό μας. Η βιταμίνη Α αυξάνει την όραση και μας βοηθά να διακρίνουμε πράγματα ακόμα και όταν είναι σκοτάδι.
Ενισχύει τη διαφοροποίηση των κυττάρων του δέρματος (εξωτερικά του σώματος) και τις βλεννώδεις μεμβράνες (εσωτερικά του σώματος), ενώ βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις και να διατηρήσει το ανοσοποιητικό σύστημα σε καλή κατάσταση. Επίσης, βοηθά στην ανάπτυξη και την αναδιαμόρφωση των οστών. Επιπλέον, η βιταμίνη Α, με τη μορφή β-καροτένιο (ένα αντιοξειδωτικό), μπορεί να βοηθήσει να μειωθεί ο κίνδυνος για ορισμένες μορφές καρκίνου.
Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης Α είναι απαραίτητη για την υγεία του ανθρώπου. Η ανεπαρκείς πρόσληψη απο την άλλη, μπορεί να οδηγήσει στην μειωμένη όραση (ανικανότητα να δει κάποιος στο σκοτάδι ή να επανέλθει γρήγορα η όρασή του μετά από την έκθεση σε έντονο φως στο σκοτάδι) και στην ξηροφθαλμία (που οφείλεται στην κακή ποιότητα και ποσότητα δακρύων που επαλείφουν το κερατοειδή και μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση που γίνεται μη αναστρέψιμη, αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα με τη βιταμίνη Α).

https://www.healthxchange.com.sg/healthyliving/DietandNutrition/PublishingImages/Vitamin-A-Can-You-Get-Enough-From-Your-Diet-Pic.jpg

Η ανεπάρκεια σε βιταμίνη Α, μπορεί επίσης να μειώσει την υγεία και την ακεραιότητα του δέρματος και άλλων επιθηλιακών ιστών. Η επίδραση στο δέρμα μπορεί να οδηγήσει σε ξηροδερμία και σε υπερκεράτωση (εκδηλώνεται με την εμφάνιση τραχέων εξογκωμάτων στο δέρμα). Η επίδραση στους επιθηλιακούς ιστούς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και να προκαλέσει λοιμώξεις και σε μεγαλύτερα όργανα του σώματος, δηλαδή, το γαστρεντερικό, το νευρικό / μυϊκό, το αναπνευστικό και το ουρογεννητικό). Επιπλέον, την ανάπτυξη των οστών μπορεί να σταματήσει και η κανονική ανάπλαση των οστών, τα οποία μπορεί να εξασθενήσουν, με αποτέλεσμα την εμφάνιση αναιμίας και εξασθενημένου ανοσοποιητικού συστήματος.

Υπάρχουν επιδημιολογικά στοιχεία που δείχνουν ότι μια μεγαλύτερη διατροφική πρόσληψη σε βιταμίνη Α μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες με προ-εμμηνόπαυση και με οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού. Μια άλλη μεγάλη μελέτη διαπίστωσε ότι η πρόσληψη βιταμίνης Α μειώνει τον κίνδυνο καταρράκτη.

Πώς μπορείτε να πάρετε αρκετή βιταμίνη Α από τα τρόφιμα.

http://fertility.amuchbetterway.com/files/2010/04/vita390.jpg

Η πλουσιότερη πηγή βιταμίνης Α είναι το βοδινό συκώτι. Οι καλύτερες φυσικές πηγές είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, όπως καρότα, σπανάκι, λάχανο, κολοκύθα, πεπόνι, μάνγκο και γλυκοπατάτες. Άλλες τροφές είναι: αποξηραμένα βερίκοκα, κόκκινες πιπεριές και τόνος.

Η υπερκατανάλωση κάνει κακό

http://www.inlander.com/imager/the-american-society-of-health-system-pharmacies-finds-more-than-100-drugs/b/original/2186689/7f02/empty-pill-bottles.jpg

Ακριβώς όπως πολύ λίγη βιταμίνη Α επηρεάζει αρνητικά το σώμα, πάρα πολύ βιταμίνη Α, μπορεί επίσης να έχει αρνητικές επιπτώσεις, επειδή η περίσσεια αποθηκεύεται στο ήπαρ. Η κατανάλωση πάρα πολλής βιταμίνης Α εμφανίζεται πιο συχνά με τη λήψη συμπληρωμάτων και όχι από μια κανονική διατροφή, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε ζάλη, ναυτία, πρόβλημα στα οστά και στις αρθρώσεις, πονοκεφάλους, πρόβλημα στο ήπαρ και ξηροδερμία.




http://ppoutdoors.weebly.com http://kathievanness.blogspot.com http://aswforchemistrystudents.weebly.com http://monster4you.blogspot.com